Zakończono organizację przejazdów Tradiclaromontana2013.

paź 16, 2013

Planowane od początku września bieżącego roku szlaki dla zorganizowanych przejazdów autobusowych przybrały ostateczny kształt. Na części szlaków nie ma już miejsc w autokarach, a na pozostałych nadal prowadzone są zapisy uzupełniające.

Zapisy uzupełniające prowadzone są na następujących szlakach:

I Szlak św. Andrzeja – z miast: Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Szamotuły, Pobiedziska, Poznań i Września.

III Szlak św. Jana – z miast: Koszalin, Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Inowrocław, Włocławek i Łódź.

VI Szlak św. Tomasza – z miast: Białystok, Zielonka, Warszawa, Brwinów.

VIII Szlak św. Szymona – z miast: Zamość, Kraśnik, Lublin, Radom.

IX Szlak św. Piotra – z miast: Tarnów i Kraków.

XII Szlak św. Macieja – z miast: Zielona Góra i Wrocław.

Wszelkie informacje dotyczące zorganizowanych przejazdów autobusowych (w tym godziny odjazdów z poszczególnych miast) będą podawane od najbliższej niedzieli na stronie internetowej pielgrzymki oraz przez organizatorów grup w poszczególnych miastach. Pielgrzymom, którzy przy zapisie podali swój adres e-mail zostaną przesłane także wiadomości zawierające te informacje. W najbliższych dniach będą również podawane informacje uzupełniające dotyczące poszczególnych wydarzeń podczas pielgrzymki na Jasnej Górze.

Organizacja przejazdów autobusowych trwała od początku września bieżącego roku, a zajmowali się nią wolontariusze Fundacji Inicjatywa Włodowicka, organizatora pielgrzymki. Założeniem, które stanęło u podstaw tego zadania było umożliwienie wzięcia udziału w pielgrzymce wiernych z najdalszych zakątków kraju. Na wstępie przyjęto założenia szlaków i ilości pielgrzymów na podstawie ilości i lokalizacji miejsc celebracji Mszy Świętych w formie nadzwyczajnej na ternie całego kraju oraz ilości wiernych w nich uczestniczących. Realizacja zadania okazała się wyjątkowo trudna, bowiem wymagała stałej komunikacji z kilkudziesięcioma organizatorami grup w poszczególnych miejscowościach oraz nieustannego modyfikowania założeń dotyczących tras i kosztów przejazdów na poszczególnych szlakach. Działo się tak przez fakt, iż przejazdy te są organizowane w taki sposób, aby pielgrzymi ponieśli wprost koszty tylko i wyłącznie firmy świadczącej usługi transportowe bez ewentualnego narzutu gwarantującego rentowność zorganizowanego przejazdu. Miało to fundamentalne znaczenie szczególnie dla małych wspólnot oraz pielgrzymów z najdalej położonych miejscowości względem Częstochowy, gdzie obciążenie pielgrzymów zapewnieniem rentowności organizacji przejazdu znacznie podnosiłoby koszty przejazdu przypadające na każdego pielgrzyma. W rezultacie udało się zorganizować przejazdy autobusowe, a wypracowany plan tych przejazdów ułatwi prace w roku przyszłym i pozwoli z góry z dużym wyprzedzeniem podać koszty transportu w większości wspólnot na ternie kraju. Kontakt z organizatorami grup pozwolił na wyłonienie się najbardziej aktywnych i zorganizowanych wspólnot, co mamy nadzieje przełoży się na dalsze projekty naszej Fundacji. Organizatorzy grup na terenie kraju oraz wolontariusze z Zespołu Organizacyjnego ds. Tradiclaromontana przez ostanie tygodnie ofiarnie i z zaangażowaniem pracowali nad organizacją przejazdów poświęcając temu zadaniu chwile wolne od pracy zawodowej, a nierzadko całe noce spędzone na kalkulacjach związanych z planowanymi przejazdami. Zarząd Fundacji korzystając z okazji składa tym osobom serdeczne podziękowania oraz prosi pielgrzymów o modlitwę w ich intencji.

Pielgrzymów chcących zapisać się jeszcze na pielgrzymkę w ramach zapisów uzupełniających prosimy o kontakt z organizatorem pielgrzymki:

Fundacja Inicjatywa Włodowicka
Zespół Organizacyjny ds. Tradiclaromontana
www.tradiclaromontana.pl
www.facebook.com/Tradiclaromontana
info@tradicamp.pl
Tel. (34) 341-00-21

FOTOGALERIA

VIDEOGALERIA

Chcesz dostawać nowe aktualności na e-mail? Zapisz się do Newslettera!

ZAPRASZAMY

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać najnowsze wiadomości od naszego zespołu ds. Tradiclaromontana.

Pomyślnie wysłałeś wiadomość!