
7 – 8 marca A.D.2025
7 – 8 marca A.D.2025
ABC UCZESTNICTWA
BEZPOŚREDNIE UCZESTNICTWO W PIELGRZYMCE
Bezpośrednie uczestnictwo w pielgrzymce polega na fizycznym uczestnictwie w wydarzeniach pielgrzymki na Jasnej Górze. Osoba posiadająca status pielgrzyma i uczestnicząca w pielgrzymce w sposób bezpośredni, samodzielnie organizuje swój dojazd na pielgrzymkę oraz nocleg i wyżywienie w czasie pielgrzymki. Powyższe oznacza, iż organizator pielgrzymki nie zapewnia tych świadczeń osobom posiadającym Status Pielgrzyma. Wyjątkiem od tej zasady objęta jest kadra kapłańska i świecka pielgrzymki oraz współpracownicy pielgrzymki.
Dojazd na pielgrzymkę jest możliwy w kilku formach. Częstochowa posiada dogodne międzymiastowe połączenia komunikacji publicznej (kolejowe i autobusowe). Z obydwu dworców kolejowych oraz dworca autobusowego można dojechać autobusem miejskim do Jasnej Góry lub dojść pieszo. Wygodnym sposobem jest dojazd samochodem z uwagi na przebiegającą obok autostradę A1 oraz szereg dróg krajowych i wojewódzkich schodzących się gwiaździście do Częstochowy. Szczegółowe informacje o tym jak dojechać komunikacją publiczną lub samochodem na Jasną Górę znajdują się w zakładce [DOJAZD].
Nocleg oraz wyżywienie podczas pielgrzymki można zagwarantować sobie w licznych obiektach noclegowych i gastronomicznych położonych w bezpośredniej bliskości lub wręcz przylegających do Jasnej Góry. Najbliższym względem jasnej Góry obiektem świadczącym usługi noclegowe i gastronomiczne jest Dom Pielgrzyma im. św. Jana Pawła II. Kontakty do miejsc noclegowych znajdują się w zakładce [NOCLEG]. Informacje o możliwościach zorganizowania wyżywienia znajdują się w zakładce [WYŻYWIENIE].
Msze Święte pielgrzymki w Kaplicy Cudownego Obrazu (w piątek) oraz w Bazylice (w sobotę) są odprawiane w intencji osób posiadających status pielgrzyma (uczestniczących w pielgrzymce bezpośrednio lub duchowo). Wszystkie wyżej wymienione Msze Święte będą transmitowane w zakładce [TRANSMISJE].
Zapisanie się osoby do uczestnictwa w Pielgrzymce, następuje poprzez spełnienie łącznie dwóch warunków tj.; wypełnienie i przesłanie formularza zapisów oraz wpłatę składki organizacyjnej. Formularz zapisów, może być wypełniony przez inną osobę (osobę trzecią) niż osoba fizyczna której formularz zapisów dotyczy. Zapisy uzupełniające prowadzone są do dnia 8 marca A.D.2025 (włącznie). Formularz zapisów jest dostępny w zakładce [ZAPISY]. Potwierdzeniem skutecznego przesłania formularza zapisów jest otrzymanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, kopii formularza zapisów. Osoba posiadająca status pielgrzyma ma zawsze możliwość rezygnacji z posiadania statusu pielgrzyma (to jest rezygnacji z udziału w pielgrzymce) i nie musi informować o tym fakcie organizatora pielgrzymki.
Uczestnicy pielgrzymki wnoszą składkę organizacyjną, która przeznaczona jest na pokrycie kosztów organizacji pielgrzymki tj; liturgii, oprawy muzycznej, transmisji i rejestracji foto/video, reklam i promocji, materiałów i urządzeń, usług pocztowych i telekomunikacyjnych, obsługi technicznej i kadrowej, itp. Składka organizacyjna wnoszona jest przez wszystkich posiadających status pielgrzyma z wyjątkiem osób które nie ukończyły szesnastego roku życia oraz kadry pielgrzymki i współpracowników pielgrzymki. W zakładce [SKŁADKA] można zapoznać się z rodzajem ponoszonych kosztów organizacji pielgrzymki oraz rozliczeniem zeszłorocznej składki organizacyjnej. Składka organizacyjna występuje w dwóch wartościach w zależności od zakresu czasu w jakim osoba posiadająca status pielgrzyma uczestniczy w pielgrzymce tj.:
Składka organizacyjna dotycząca dwudniowego udziału w pielgrzymce – 40 zł
Składka organizacyjna dotycząca jednodniowego udziału w pielgrzymce – 25 zł
Wniesienia w wartości przekraczającej wartość należnej składki organizacyjnej są przyjmowane przez organizatora pielgrzymki jako darowizna na rzecz pielgrzymki z przeznaczeniem na organizację pielgrzymki. Taca zbierana przez ojców Paulinów lub Straż Jasnogórską podczas Mszy Świętych celebrowanych w ramach pielgrzymki jest zbierana przez Klasztor na Jasnej Górze i nie finansuje kosztów organizacji pielgrzymki.
Osoby posiadające status pielgrzyma, które uczestniczą bezpośrednio w pielgrzymce odbierają kartę pielgrzyma osobiście w Punkcie Informacyjnym Pielgrzymki, niezwłocznie po przybyciu na wydarzenia pielgrzymki. Karta pielgrzyma jest dokumentem potwierdzającym posiadanie statusu pielgrzyma.
Punkt Informacyjny Pielgrzymki działa w trakcie wydarzeń pielgrzymki, w miejscu i czasie podanym w programie pielgrzymki. Punkt ten udziela wszelkich informacji o pielgrzymce, umożliwia dokonanie wpisu do księgi pamiątkowej oraz zajmuje się obsługą osób posiadających status pielgrzyma w zakresie przewidzianym w Regulaminie Pielgrzymki. Więcej informacji o Punkcie Informacyjnym podane jest w zakładce [PUNKT INFOR.].
Aby odpowiednio przygotować się do udziału w pielgrzymce można skorzystać z wielu praktycznych informacji znajdujących się w zakładkach [PRAKTYCZNE RADY] oraz [MAPA].
Wypełniając formularz zapisów osoba zapisująca się do udziału w pielgrzymce akceptuje zapisy Regulaminu Pielgrzymki oraz zapoznaje się z Klauzulą Informacyjną RODO. Regulamin Pielgrzymki dostępny jest na stronie internetowej pielgrzymki w zakładce [REGULAMIN], zaś Klauzula Informacyjna RODO dostępna jest w zakładce [RODO]. W tym miejscu przypominamy, iż zabronione jest w obiektach/miejscach i czasie odbywania się pielgrzymki, prowadzenie wszelkiej działalności promocyjnej, marketingowej i handlowej, prowadzenie transmisji, relacji, serwisów informacyjnych i fotograficznych, zapraszanie dziennikarzy, organizowanie konferencji prasowych i inne formy działalności medialnej (bez akredytacji medialnej wystawionej przez organizatora pielgrzymki) oraz propagowanie i manifestowanie jakichkolwiek poglądów politycznych.
Dane organizatora pielgrzymki do przelewu składki organizacyjnej:
ING Bank Śląski Nr konta: 71 1050 1461 1000 0090 3025 6037
Fundacja Inicjatywa Włodowicka
ul. Żarecka 138
42-421 Włodowice
Tytuł przelewu – Tradiclaromontana2025 Imię i Nazwisko pielgrzyma
Kwota składki organizacyjnej przy udziale dwudniowym – 40 zł
Kwota składki organizacyjnej przy udziale jednodniowym – 25 zł